söndag 17 februari 2013

Mellan böcker

Ständigt dessa svåra val! Jag har precis läst ut Wool (recension kommer) och vet inte vad jag ska läsa härnäst. Det finns några titlar jag är extra sugen på men ingen av dem finns här hemma. E-böcker är ju bara ett klick bort men jag får inte pengar förrän på tisdag och de åtta kronor jag har på kontot räcker inte långt. Jag funderar på att helt enkelt vänta, det är ju bara en dag, men är samtidigt rädd att tappa läslusten under tiden. Den kan vara rätt svårt att hitta. Men att börja på fel bok kan få samma effekt.

Kanske kan jag sticka emellan med något lättläst (Charlaine Harris) men det är bättre att spara sådant tills jag behöver det. Hade en liten fundering om att läsa The Rats and the Ruling Sea men upptäckte att jag inte minns hur förra delen slutade och har ingen lust att skumma flera kapitel för att påminna mig.

Jag tror jag tittar på Torchwood istället och ser hur jag känner imorgon.

0 Comments: