söndag 30 september 2012

The Red Wolf Conspiracy av Robert V S Redick

Det jättelika skeppet Chathrand, det sista i sitt slag, seglar ut på ett viktigt fredsuppdrag. Ombord finns ambassadörsdottern Thasha som ska giftas bort för att säkra freden mellan två riken som länge stridit mot varandra. Nu är förstås inte allt som det verkar. Bakom detta uppdrag finns hemliga, mörkare planer.

Jag måste säga att jag gillade den här boken riktigt mycket. Den var både rolig och spännande och full av personer man kan tycka om. Lägg till detta talande råttor och andra magiska varelser och folk och massor med äventyr så får du en ganska lättsam blandning. Visst fanns där än mörk konspiration och en del riktigt obehagliga personer men trots diverse mordkomplotter genomsyras berättelsen ändå av en känsla att allt kommer att ordna sig. Nu kanske det inte gör det, jag har bara läst den första boken i serien, men det är ganska skönt med en berättelse där de goda tillåts vinna ibland.

Berättelsen tog inte alls den väg jag trodde när jag började läsa men det gör inget. Jag hade roligt hela vägen och ser fram emot fortsättningen.

0 Comments: