söndag 25 september 2011

Läslängtan

På grund av diverse omständigheter har jag hållit på med God of Clocks i flera månader nu. Det har varit riktigt segt men nu börjar det lyckligtvis lossna. Detta har i alla fall lett till att jag längtar efter att läsa något riktigt lättillgängligt, gärna roligt, men en omläsning av någon gammal favorit brukar också fungera. Därför köpte jag för ett tag sedan Sookie Stackhouse-boxen med de åtta första delarna. Jag har bara läst den första och den var i alla fall väldigt lättläst. Jag har gått och riktigt längtat efter att få sätta tänderna i den.

Men nu har det ju varit bokmässa vilket innebär en hög nya böcker. När jag nu har införskaffat två Banks så behöver jag inte sitta och hålla på Use of Weapons längre och A Dance with Dragons känns också ganska lockande. Sedan har jag precis fått tillbaka Kiln People som skriker efter att bli omläst. Det är riktigt skönt att känna all denna längtan men jag tror jag ska hålla mig till ursprungsplanen och läsa lite vampyrlusta innan jag ger mig i kast med de tyngre titlarna. Varför chansa?

4 Comments:

Olivia said...

Det där låter bra, att du har läslängtan. Kan det vara för att det är höst på gång? Så är det i alla fall för mig.

Jag tror att det kan vara bra att börja med något lättläst, så vampyrplanen låter ju bra.

Jag har också haft lite svårt att välja bok, jag har så många bra som står och väntar, men det blir nog "A dance with dragons". Måste ju rättfärdiga mitt val att inte vänta på pocket.

Arina said...

Det där med att rättfärdiga känner jag också i viss mån men egentligen är det inte för att jag inte kan vänta utan mer för att jag föredrar inbundet som jag köpte den nu.

Jag kommer nog satsa på vampyrerna eftersom det var de som väckte min längtan och det vore skönt med en tunnare och lättläst bok.

Anonym said...

A Dance with Dragons är ett riktigt dilemma för mig. Jag har ju de andra fyra böckerna som pocket... då kan jag ju inte köpa femman inbunden?! Men låna den på bibliotek så länge får man heller inte göra, för cirka halva stan står i kö på den :D Vad ska man ta sig till med ett sådant i-landsproblem?

Arina said...

Jag brukar inte bry mig så mycket om om det är olika utförande på böckerna utan mer om hur bekvämt det är att läsa. Så för mig var det inget problem. Jag har första boken i pocket och de tre följande i storpocket vilket jag föredrar. Men eftersom inbundet är ännu bättre och jag hade råd så...

Men du kan ju se det som så att du lär få vänta ett bra tag på fortsättningen så det är ju inte direkt bråttom att läsa den just nu.