fredag 24 september 2010

Mässrapport: fredag

Dagens mässbesök böjade lite senare för min del eftersom jag först åkte till sf-bokhandels och köpte lite tv-serier. Väl på mässan blevdet lite mer strosande, shoppande och fikande. Denna gång träffade jag Lyran och Calliope och vi lyckades faktiskt hitta en lugn vrå där det gick att samtala. Efter ytterligare lite monterletande med Lyran var jag faktiskt ganska mätt på mässan och avslutade årets mässbesök.

Pengarna är slut och det är jag också så i morgon åker jag hem. Ha det så kul ni som stannar eller rent av påbörjar ert mässbesök i helgen.

I morgon kommer en utförligare rapport med bilder och länkar. Då sitter jag hemma vid min egen dator med stor skärm och ett riktigt tangentbord.

7 Comments:

Fia said...

Jag dyker upp imorgon kl 11 för kick ass chic litt i fantasy-seminariet. Hoppas få en glimt av dig men förstår om du har en buss att hinna med!

Arina said...

Jag bestämde mig för att åka hem istället eftersom jag som sagt har slut på pengar. Tvåhundra kronor till en biljett kändes mycket att lägga ut när jag inte hade någon träff inbokad. Det är synd för jag hade gärna träffat dig.

Det får bli ett annat år när vi kanske kan planera in något i förväg. Hoppas du får riktigt roligt, det kommer väl en mässrapport på bloggen?

Calliope said...

Tack för trevlig fika! Alltid kul att ses :)

Bokomaten said...

Meh... min kommentar trillade ju bort! Jag tskrev hur som helt att jag var tvungen att gå till SF-bokhandeln efter att ha träffat dig och kolla in vad det var för robot du fick till Battlestar-boxen. Trög-jag hade ju inte förstått att det naturligtvis var THE robot, den enda som egentligen finns i tusental i serien. Jag trodde att det var en av cylon-karaktärerna. Pucko-jag.:) Anyhoo, jättekul att ses! Hoppas det blir fler gånger!!

Arina said...

Calliope: Tack själv! Trevligt att kunna höra och höras på en någorlunda lugn plats.

Bokomaten: Det var ju synd att jag inte var lite tydligare med vad figuren föreställde. Jag trodde nog jag var ensam i sällskapet om att egentligen bry mig om sådant. Lustigt att du blev tillräckligt intresserad för att gå till butiken.

Bokomaten said...

Haha, nä du, här har man gluttat igenom alla säsongerna förstår du.;) Frak.:)

Arina said...

Jag har inte sett slutet än så det blir spännande.