fredag 23 juli 2010

Tematrio - Vive la France!

Dags att vara med i Lyrans Tematrio igen, känner jag. Lustigt nog väljer jag denna om franska böcker trots att jag knappt läser några franska böcker. Men jag lyckades skrapa ihop tre i alla fall.

1. Pesten av Albert Camus läste jag på gymnasiet och tyckte mycket om. Kanske främst för att jag var väldigt fascinerad av sjukdom och död. När den var med på rean för några år sedan köpte jag den och planerar att läsa den igen för att se om jag kan upptäcka något mer. Kanske läser jag Främlingen också eftersom den ingår i samma volym.

2. Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda var boken som gav mig läslusten tillbaka.

3. Om läsning av Marcel Proustlurade mig med sitt lilla omfång att tro att den skulle vara lättläst. Så var inte fallet och mina känslor var ganska blandade efter läsningen.

0 Comments: