torsdag 7 januari 2010

Besöksstatistik 2009

Det är dags att titta lite på besöksstatistiken för förra året. Jag tänker inte ange de sorgliga besökssiffrorna, däremot är det kul att se hur folk hittade hit.

Vad det gäller hänvisnings så toppas listan av blogger.com, följt av bokbloggar.nu. Sedan kommer subjektivaolivia.blogspot.com och boktimmen.blogspot.com som är några av mina trogna läsare, hoppas jag. På femte plats har vi pcgamer.se vilket kanske beror på att jag helt ogenerat gör reklam där så fort jag skrivit en ny recension.

Sedan har vi det här med sökord. Det är svårt att få någon riktig överblick eftersom vissa ord förekommer i så många kombinationer.

De mest använda sökfraserna:

  • detektiven appleby 36
  • rocky 10 år 24
  • patrick rothfuss 21
  • historikern 16
  • berättarperspektivet 15
Om jag gör en sökning på vissa nyckelord får jag fram:

  • appleby 67
  • rocky 65
  • biliotek 36
  • det nya folket 30
  • martin (endast george rr) 26
Smisk har halkat ner i listan med bara 13 sökningar under året. Jag tror ingen av dem hittade det de sökte.

Jag har haft besök från 37 länder. I topp ligger:
  • Sverige
  • Norge
  • Finland
  • Brasilien
  • USA
Länge låg USA fyra på listan men en dag hände något konstig och Brasilien letade sig in på listan. Fråga mig inte hur eller varför.

3 Comments:

Olivia said...

Brasilien var ju skumt.

Arina said...

Särskilt som stordelen av besöken var på en och samma dag.

Fia said...

Jo jag är en trogen läsare.. :)