lördag 26 september 2009

Intryck från Bokmässan

Så var årets bokmässa avklarad. Jag orkade inte mer än två dagar i år. Som vanligt drog sf-bokhandelns monter som en magnet och där gjorde jag också en del inköp. De hade dock inte allt jag tänkt köpa så jag gick senare på torsdag eftermiddag till butiken. I övrigt strosade jag omkring, tittade lite i de olika montrarna men inte alls så mycket som jag brukar. Jag var som sagt väldigt trött.

Som vanligt hade jag Pontes monter som bas och var också avlösare vid några tillfällen. Det är väldigt skönt att ha en monter att gå till, sitta en stund och prata lite med folk man känner, sitta lite och titta på folk som går förbi. Sedan är det alltid skönt att ställa av sig lite bokkassar innan man drar vidare.

Den stora behållningen i år var faktiskt bloggträffen som jag gick på på fredag eftermiddag. Andra deltagare var Kulturbloggen, Morellens, Hermia Says, Calliope Books, Lyrans Noblesser, Boktoka, Bokomaten och En full bokhylla. Vi lyckades hitta en ganska lugn vrå där vi faktiskt fick plats allihop och där det dessutom gick att prata. Jag hörde förstås inget som vanligt, inte förrän gruppen hade reducerats en del och vi satt lite mer samlade. Det var väldigt roligt att träffa dessa människor som man bara har "pratat" med genom bloggarna tidigare.

Det blev annars en ganska kort mässa för mig i år. Tyvärr betyder det att jag missar en del som jag skulle ha velat sett och hört men samtidigt är det skönt att komma hem och vara ledig lite innan måndagens jobb.

3 Comments:

Bokomaten.. said...

Väldigt roligt att träffa dig också! Roligt att typ 2/3 av oss dras till Sf-bokhandeln på mässan varje år och flera till pyttiga English Bookshop (som jag också kan rekommendera till nästa år, om du missat den. Jag känner igen det där att man inte hör för allt ljud. Jag har dessutom lite kass hörsel så jag blir ofta tyst och kan inte riktigt fokusera.

Hade också velat vara hemma lite innan idag, kanske hade kommit iväg till jobbet då också istället för att sitta hemma med en filt omkring mig, en stor kopp té och inser att jag inte ens orkar lägga mig med en bok. Blir nog till att lova lunch strax och sedan kanske en film istället.

Arina said...

Visst var det kul att träffas! För mig var det nog årets höjdpunkt eftersom jag inte orkade med så mycket mer. Jag hoppas att det blir en träff igen nästa år.

Tänk att jag var faktiskt in till The English bookshop och köpte en mugg. Den glömde jag ju fotografera. Jag tycker det är riktigt roligt att så många hamnar hos sf-bokhandeln. Synd bara att inte fler läser sf också. Jag vill gärna prata om mina favoriter men det är inte mångasomorkar lyssna.

Bokomaten.. said...

...och därför kan man blogga och vara precis så nördig man vill.:) Folk behöver ju inte läsa, även om det kanske är kul om någon gör det..:-)