lördag 22 augusti 2009

Inte skäms jag heller

Jag har varit bortrest med jobbet sedan i fredags morse. Och vet ni vad? Jag tog inte med mig en enda bok. Jag funderade på när jag skulle kunna läsa. På resan ut ville jag helst umgås med mina arbetskamrater. Sedan skulle vi cykla och äta och festa och jag kunde visserligen se små luckor där jag kanske skulle hinna läsa en sida eller två men jag känner mig själv, det blir aldrig av.

Jag tog med mig mp3-spelaren istället och köpte Uti vår hage och Get Fuzzy på stationen. Och det var just vad jag orkade med i natt när vi blivit utslängda från baren (de stängde).

Utsikt från Sydkoster Hotell Ekenäs

4 Comments:

snowflake said...

Hej Arina,

jag kollade igenom ditt bibliotek för att se om du hade nåt av Octavia E Butler, men så var det visst inte? Jag tänkte att du skulle vara typiskt en sån person som hade det, men min radar är väl inte så bra som jag trodde då. ;-)

Hon är väldigt bra, tycker jag.

Arina said...

Faktum är att hon står på min önskelista sedan jag läste en recension av Parable of the Sower hos Piruett men det har ännu inte blivit av att skaffa något av henne.

Jag hade tänkt köpa lite böcker snart men det blir nog inte mycket pengar kvar efter datorbygget.

snowflake said...

Aha. Jag ska leta rätt på Piruett.

Arina said...

Det är bara att kolla min blogglista. God smak har han också.