söndag 28 juni 2009

Främlingars Hus av Reginald Hill

Nu är det sommar och pusseldags igen och det betyder att jag lyssnar på ljudböcker. Den här gången har jag lyssnat på Främlingars hus av Reginald Hill. Jag har tidigare bara läst några böcker om Dalziel och Pascoe som jag för det mesta tyckte mycket om. Den här är mnågot helt annat. Med lite god vilja kan man kanske kalla den thriller men det är en stillsam berättelse om två unga människor som söker sina rötter. Båda hamnar i Stranger House i byn Illthwaite. De är inte särskilt välkomna eftersom de båda, var och en på sitt sätt, jagar upp skuggor ur det förflutna och några spöken. Det är en lagom spännande och trivsam berättelse men inte särskilt gastkramande trots att byn har en hel del mörka hemligheter.

Johan Rabaeus läser och gör det bra. Jag finner absolut ingenting att irritera mig på i hans uppläsning.

0 Comments: