onsdag 3 juni 2009

David Eddings är död

Jag läste just på en blogg att David Eddings är död. Själv har jag ingen relation till honom men har förstått att många har hans serier som lyckliga ungdomskärlekar. Jag tror att han för många fungerade som Jordan fungerade för mig, som en inkörsport till fantasyn. Alltså skyndade jag mig till bokbloggarna för att se vad folk skriver om detta men hittills ingenting.

Kanske har mina favoritbloggare ingen relation till honom eller så samlar de sig för att skriva ett riktigt långt och kärleksfull farväl. Jag väntar med spänning.

3 Comments:

Fia said...

Uhu... =((

Unknown said...

Jag har en relation:

http://www.piruett.se/2009/06/04/min-stormiga-karleksaffar-med-david-eddings/

marlan said...

Jag tänkte på honom häromdagen.
Minns att jag började läsa honom någon gång i gymnasiet, men oh vad segt.: Jag upptäckte istället Katherine Kerr och Robin Hobb.