söndag 31 maj 2009

Tematrio - Utomämnes

Den här gången får vi möjligheten att helt fritt berätta vad vi vill om oss själva. Mitt favoritämne.

1. Jag är gjord i Zürich, född i Lund, uppvuxen i Göteborg och bor numera i Munkedal. Jag har många syskon, tre av dem har jag aldrig träffat och vet faktiskt inte vad de heter ens. Det gör mig lite ledsen. Jag har flyttat minst femton gånger i mitt liv men bara vantrivts på två ställen.

2. Några saker jag tycker om: Böcker (såklart), datorspel, prylar, djur (särskilt lilla pitbullen Ruffa), choklad, science fiction (i alla former), Coops punschrullar, te, vintern, humor, tv, superhjältefilmer och romantiska komedier.

3. Några saker jag inte tycker om: Sommaren, spindlar, flugor, värme, humorbefriade människor, kärleksfilmer, Robert i Boxer-reklamen, Eniro-smurfarna, barn, orättvisor, mobbning, människor som tycker de vet bättre än jag hur jag skall leva mitt liv, dålig svenska, förkortningar, smileys, min oförmåga att få saker gjorda.

3 Comments:

snowflake said...

Tre syskon du aldrig träffat? Så nyfiken du måste vara! Eller kanske inte, jag vet ju inte omständigheterna.

Arina said...

Jag är jättenyfiken. De är min enda länk till min pappa som jag heller aldrig fick träffa. Om de vill träffa mig eller ens känner till mig vet jag förstås inte.

snowflake said...

Kan du ta reda på dem? Kanske luska lite för att se hur läget är, om det passar att arrangera en träff och isåfall med vem först...
Man får vara beredd på en massa starka känslor som kan gå åt vilket håll som helst förstås. Men ändå, syskon...