måndag 6 april 2009

Jag bara trampar runt runt

Just nu känns det som om jag inte har något att komma med. Jag läser, inte så fort men knappast långsammare än vanligt. Jag har många funderingar kring böcker och läsning men de blir inte till mer än kommentarer på andras bloggar. Ibland när jag sitter och skriver en lång kommentar tänker jag att jag borde utveckla det till ett inlägg här istället men orken räcker inte till. Vore det inte för diverse utmaningar skulle inget alls hända på den här bloggen just nu.

När jag väl skriver något är det alltid om samma böcker. Jag tycks bara komma ihåg de som jag ser framför mig i bokhyllan, alla andra är som vaga minnen från ett fjärran förflutet. Därför cirkulerar samma författare i bokkedjor och tematrior. Det är av samma skäl som jag får hoppa över eller blir efter i vissa utmaningar. Det är synd för jag har läst så mycket i mitt liv och skulle vilja kunna plocka fram det i minnet.

Det är skönt att jag har min andra blogg där jag känner mig mer fri att skriva om allt som rör sig i huvudet just nu. Det är en hel del verkar det som.

0 Comments: