fredag 13 mars 2009

Äsch!

Jag brukar varje år lyssna på lyssnarjuryn som utser Sveriges Radios Romanpristagare. Jag har tänkt på det i flera veckor och sett fram emot det. Tills den här veckan då det alldeles föll mig ur minnet. I eftermiddags råkade jag sätta på radion precis när de talade om vem årets pristagare var. Trist. Det är inte lika roligt att höra diskussionerna om man redan vet vem som vinner. En del av nöjet ligger i att försöka lista ut vem de skall välja till slut. Jag får se om ja bryr mig om att lyssna nu.

Lite roligare var det att jag äntligen kom iväg till Lysekil och fick köpt mig en vaniljsemla från Björsells som är det enda konditori som gör semlorna som jag vill ha dem. Dessutom, eller kanske främst fick jag träffa Olivia och låna en bok av henne, Iron Angel av Alan Campbell. Jag har inte läst Scar Night ännu men det är ändå skönt att samla på sig lite böcker. Jag får inte panik och ångest av att ha olästa böcker i högar, om jag däremot blir utan...

2 Comments:

Olivia said...

Kul att du kunde komma! Men det blev nog lite för mycket god mat, och det var en riktigt dålig idé att laga pannkakor till kvällsmat - jag mår riktigt illa...

Arina said...

Det kan jag förstå med pannkakor ovanpå den lunchen. Jag struntade i dajmkoket ikväll och nöjde mig med semlan.