onsdag 11 februari 2009

I min bokhylla

Jag har blivit utmanad av Martina som vill veta vilken författare jag har flest böcker av i bokhyllan. Efter en snabb räkning i LibraryThing kan jag konstatera följande resultat:

  • 16 böcker av Orson Scott Card
  • 12 böcker av C J Cherryh (men det skall bli fler)
  • 7 böcker av David Brin
  • 7 böcker av C S Lewis

Jag har en del serier som ligger runt 5-6 titlar. Inget märkvärdigt resultat kanske men jag har ännu inte skaffat allt jag vill ha. Om några år kommer Cherry att ha gått om Card om han inte plötsligt börjar skriva någon ny serie som jag bara måste ha.

Jag utmanar ingen i min tur. De jag skulle vilja svarade har redan blivit utmanade på annat håll.

1 Comment:

Martina said...

Hm, jag har inte läst en enda bok av nån av de där författarna - jo, "Min morbror trollkarlen" av C.S. Lewis.