onsdag 24 december 2008

Sådant man inte vill skall hända på julnatten

Halv två släpar jag mig ut i skafferiet för att kolla temperaturen. 11 grader, hm, kanske bäst att flytta skinkan till kylskåpet. Fatet är fullt med skinkspad. Plask, plask, golvet är fullt med skinkspad. Jag står helt stilla för att inte spilla mer. Inte fan hjälper det, ännu mer skinkspad över skafferigolvet och nu också över farstugolvet. Hur mycket spad kan ett litet fat rymma egentligen? Sambon torkar golv medan jag äter sillsmörgås. Jag torkar golv medan sambon går och lägger sig. Klockan två går jag runt och släcker all belysning. Granen lutar betänkligt. Jag orkar inte mer, tänker jag och släpar mig i säng.

Är det någon som tror att granen stod upp när vi vaknade?

Granen uppbunden i krok i taket

2 Comments:

marlan said...

Men det låter ju underbart!;)
God jul Arina!

Arina said...

Tack! God Jul!