måndag 3 november 2008

Tråkigt

Just nu är jag på jobbet. Min uppgift idag och troligen några dagar framåt är att mata plåt i en stor maskin. Plåtarna kommer ut i andra änden som färdiga tryckplåtar. Det är en ganska simpel uppgift som inte kräver så mycket av min uppmärksamhet. När maskinen varvar ner reser jag mig och tar fram en ny plåt för att sedan stoppa in den när maskinen piper att det är dags. Problemet är att det tar en stund mellan varje plåt, och just nu har jag ingen annan arbetsuppgift att hålla på med medan jag väntar. Därför sitter jag och läser bloggar och skriver detta. Men nu är jag en person som tycker det känns dumt att göra sådana privata saker på arbetstid, men eftersom alternativet är att sitta och titta på hur procenten räknar upp på displayen finns det inte så mycket att välja på. Jag skulle förmodligen somna och vakna med ett ryck när det piper, coh det vore ännu värre. 

0 Comments: