tisdag 20 maj 2008

Statistik och humor

Sedan jag började med statistikkoll ifebruari har jag haft 1118 besök och och 321 besökare. Jag är fullständigt övertygad om att de som sökte på svenska flickor som fått smisk, sexuella spänningar, ominstallera antivirusprogram eller åkalla demoner inte hade så mycket att hämta hos mig. Det där sista får mig att undra om det kanske sitter någon ute i landet och hoppas på att få göra just detta. Förhoppningsvis är det bara ett allmänt intresse för ritualer, eller kanske faktainsamling för någon uppsats. Jag tror inte jag vill veta.

8 Comments:

Olivia said...

Det där var kul! De två första var väl på grund av Orphans of chaos.

Arina said...

Det stämmer precis! Smisk finns i ett antal varianter.

Anonym said...

Hmmm, sökte in hit på smisk (j-klar, åkalla demoner hade varit så mycket häftigare). Fast nu blev jag nyfiken på den där Orphans of Chaos. Är det ngn cool bok jag missat?

Anonym said...

Fantasymässigt vill jag annars rekommendera "Swordspoint" och "The Lies of Locke Lamora". Science Fiction-mässigt är det nog "The Anubis Gates" som gäller (älskade också The Algebraist). Och du har väl inte missat "Enders Game" och "Reality Dysfunction"?

Eftersom du gillar Heinlein borde du också prova "Revolt mot Jorden" som är i samma klass som "Dubbelstjärnan" och "Dörren till Sommaren".

Robert Jordan har annars det berömda smisket i sina böcker. :)

Arina said...

Tack för tips! Revolt mot jorden står på min läsa om-lista. Jag äger nästan all Cards sf. The Lies.. läste jag och älskade. Resten skall kollas in.

Vad gäller Orphans... så är den lite halvbra. Inte så mycket smisk dock.

Olivia said...

Kommer inte ihåg något smisk hos Jordan!

Anonym said...

Olivia, de får det vanligtvis minst 3-4 gånger per bok (samt lite omnämnande av det). Ta exempelvis Path of Daggers, kapitel 25, där Elaida får smisk av Alviarin. Minn får smisk av the old ones när hon inte vill berätta om Rand. Egweine får också smisk av dem när hon berättar om hur hon dreamwalkat. För att inte tala om hur många gånger hon får det när hon tas tillbaka till White Tower. Nynaeve får smisk med ett spö när de åker i cirkuskaravanen direkt efter de räddat Brigitte, osv, osv.

Riktig spankofil, den där Jordan.

Arina said...

Det var ett väldigt smiskande. Det jag kommer ihåg att jag störde mig på hos Jordan var hur han skildrade kvinnorna. Det är ju faktiskt möjligt att skriva om starka kvinnor utan att göra dem beskäftiga och irriterande.