måndag 28 april 2008

Våren är här...

och med den allt jag tycker är jobbigt, värmen, ljuset, spindlarna, alla krav på att man skall vara pigg och glad och en trädgård som skriker efter uppmärksamhet. Jag känner mest för att dra ner rullgardinen och gömma mig. Videon är trasig, vår tv exploderar nog vilken dag som helst, gräsklipparen behöver nytt batteri och jag måste måla klart stugan. Dessutom har sambon lovat att jag skall måla fönstren på huset i sommar. Själv vågar han inte gå högre än till tredje steget på stegen. Livet är underbart.

3 Comments:

Marianne said...

Lugn, om två månader börjar det bli mörkare igen. :-)

Själv gillar jag ljus och värme, bortsett från att det är segt att sitta inne och jobba när solen skiner och har sig.

Anonym said...

Nej, våren är härlig! :)
Det är på sommaren när det kan vara så himla varmt som solen kan bli lite jobbig.

Arina said...

För mig har våren alltid varit något av en mörkrets årstid eftersom jag har en tendens att drabbas av vårdepressioner. Det är inte lika illa nuförtiden men det lurar liksom under ytan.